Alla inlägg den 26 november 2007

Av Hanna - 26 november 2007 16:47

Har stört mej flera gånger på att någon tvättar sent på kvällarna. Igår när jag skulle gå och lägga mej surrade det till mellan 23 och 23.30 När jag äntligen lyckades somna från min irritation sov jag som en stock tills jag vaknade, AV SAMMA TVÄTTMASKIN!!!, kl 8 på morgonen. Har inga bevis på vem det är som tycker om att tvätta på onaturliga tider, men det kan väl bara nämnas att närmsta grannen har badrummet vägg i vägg med mitt sovrum... Nu är det ju så att jag bärjar känna mej som en gammal tant, eftersom det inte är allt för länge sen jag höll på att gå i bitar när en annan granne spelade musik när jag skulle sova. Och till råga på allt så va jag sjuk också med världens huvudvärk. Nu är jag alltså livrädd för att jag ska bli den där surkärringen i trapphuset som skäller på de andra i smyg och sätter upp små lappar i trappuppgången. Så istället för att klaga så biter jag hårt i kudden och stoppar papper i öronen. För jag vet ju att nästa gång någon stör så kan det ju lika gärna vara jag som har fest eller nått. Och för att inte grannarna ska komma klagandes på en gång kan det va bra om man inte gnäller så mycket själv tror jag.

Ovido - Quiz & Flashcards