Alla inlägg under september 2008

Av Hanna - 2 september 2008 09:40

Man får inte jaga älg (eller andra djur) från skoter, fyrhjuling, moped, bil mm. Då "lurar" man djuret att tro att det inte är nån fara. Djuret inser inte faran av nån anledning. Det har med själva motorn att göra, eftersom man inte får jaga från cykel om man har tex. en motorsåg fastsurrad och igång. (Varför man nu skulle komma på idén att jaga från cykel med en motorsåg med sig..?) Iaf. såg jag i morse på nyheterna att någon i jämtland jagade älg från häst. Det skulle vara bra för att älgarna inte inser att det är en människa som kommer med bössan i högsta hugg, utan då istället tror att det är kanske en annan älg. (Eftersom hästens gång är mer lik älgens än vad människans är..) Det är väl i så fall också att lura älgarna? Även om det inte är någon motor inblandad... Jag tycker att älgarna borde bli mer rädda och fly från en motor. Fast det skulle nog ändå inte kännas rätt att jag från vare sig bil eller skoter eller häst. När jag tänker på jakt så tänker jag på en jägare som sitter på pass och äter mackor. Och fryser. Det är vad jag gör när jag följer med... Ingen jakt för mej i år dock. Även om det är tre veckor kvar till beräknat, så vill jag inte riskera att vattnet går eller att värkarna sätter igång när man är mitt ute i vilda skogen.

Av Hanna - 1 september 2008 22:42

Idag efter jobbet åkte jag till mormor för att visa magen. Hon hade visst nämnt något till mamma om att det hade varit kul att se magen innan bebisen kommer. Hon tyckte att det va kul att jag kom tror jag, även fast jag bara va dit en liten sväng. Tänkte försöka hinna förbi farmor imorn. Så att det inte blir orättvist. Det är viktigt att det blir lika så att dom inte får för sig att jag föredrar någon av dem framför den andra. Fast det gör man väl? I smyg..


Sen ikväll har Linda hjälpt mej gipsa magen. Har inte riktigt räknat ut vad jag ska ha den till än dock... Göra lampa av den? Bara sätta på väggen som den är? Använda som badkar..? Möjligheterna är oändliga och jag är supernöjd med den. Tusen tack Linda! Hoppas jag lyckas med att hjälpa dig också. Kanske ska göra din snart så vi hinner den här gången..?

Av Hanna - 1 september 2008 17:46

Nu återstår bara fyra dagar på jobbet innan jag får semester. FYRA! Sen dröjer det förmodligen över ett år innan jag ska tillbaka. Känns halvskumt faktiskt. Men skönt. Jag längtar tills på fredag och jag äntligen får vara ledig. Och jag antar att det kommer att kännas att jag är ledig också. Sen kommer ju Liten, får vi se hur ledig jag känner mej...



Så här ligger jag iaf. till just nu:


Du har gått 260 fulla dagar av 280 (93%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 1 full dag(v37+1).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 21 sep 2008
Du har 20 dagar kvar till förlossning.



Ovido - Quiz & Flashcards