Alla inlägg den 2 september 2008

Av Hanna - 2 september 2008 20:54

Ja, eftersom jag ärade mormor med ett besök igår tänkte jag att det nog var lika bra att hälsa på farmor idag. Efter att ha jobbat till klockan 18 (kändes som om dagen aldrig skulle ta slut) åkte jag raka vägen till farmor. Det var ju dumt av mig att inte ringa minst två dagar i förväg. För nu hade hon ju inget att bjuda på. Jag försökte förklara att jag inte var där för att äta eller dricka kaffe med sju sorters kakor, utan kom dit för att visa magen innan Liten kommer, men det hjälpe föga. För innan jag skulle gå fick jag iaf. höra att jag måste komma fler gånger och då även stanna längre. Tror inte det spelar någon roll. Om jag går dit varje dag och sitter där i fem timmar, så är det ändå inte nog. Självklart är jag medveten om att jag är världens sämsta på att hälsa på både mormor och farmor, men samtidigt så kör farmor bil fortfarande och hälsar på sin syster varje dag. Så det är ju inte helt otänkbart att hon skulle kunna komma hit och hälsa på en gång heller.. Ja ja, jag antar att det är jag som måste ta mig i kragen och bli bättre på att hälsa på och höra av mej, eftersom det är jag som kommer att ångra mig annars den dagen de inte finns att hälsa på längre...






19 dagar kvar till förlossning...

Av Hanna - 2 september 2008 09:40

Man får inte jaga älg (eller andra djur) från skoter, fyrhjuling, moped, bil mm. Då "lurar" man djuret att tro att det inte är nån fara. Djuret inser inte faran av nån anledning. Det har med själva motorn att göra, eftersom man inte får jaga från cykel om man har tex. en motorsåg fastsurrad och igång. (Varför man nu skulle komma på idén att jaga från cykel med en motorsåg med sig..?) Iaf. såg jag i morse på nyheterna att någon i jämtland jagade älg från häst. Det skulle vara bra för att älgarna inte inser att det är en människa som kommer med bössan i högsta hugg, utan då istället tror att det är kanske en annan älg. (Eftersom hästens gång är mer lik älgens än vad människans är..) Det är väl i så fall också att lura älgarna? Även om det inte är någon motor inblandad... Jag tycker att älgarna borde bli mer rädda och fly från en motor. Fast det skulle nog ändå inte kännas rätt att jag från vare sig bil eller skoter eller häst. När jag tänker på jakt så tänker jag på en jägare som sitter på pass och äter mackor. Och fryser. Det är vad jag gör när jag följer med... Ingen jakt för mej i år dock. Även om det är tre veckor kvar till beräknat, så vill jag inte riskera att vattnet går eller att värkarna sätter igång när man är mitt ute i vilda skogen.

Ovido - Quiz & Flashcards