Alla inlägg den 14 december 2007

Av Hanna - 14 december 2007 17:30

Det känns att det närmar sej helg. Bara en halvtimme kvar på jobbet sen får jag gå hem och vila ut. (efter en JÄTTEjobbig arbetsvecka..) ;-P Lutar åt att det blir hockey med en skvätt glögg imorn. Sen får vi väl se om det bär iväg på nått mer roligt efter det. Som Linda sa: Det är nått dansband på Mysen tror jag, men det duger väl att supa till...? Jaa, det gör det absolut. Men som sagt, vi får väl se vad som händer.

Av Hanna - 14 december 2007 11:54

Va precis på väg ut till garaget imorse för att hämta min isfria, uppvärmda bil så vi kunde skjutsa Molly på dagis. När jag har klätt på mej allt jag hittar i hallen (för att undvika kylan) och är på väg ut genom dörren så inser jag att jag inte hittar mina nycklar. Hmmm... Vart kan jag ha lagt dom? Då slår det mej att G lånade dom igår när han va ut i garaget och förrådet. Lite småsur ringer jag G och frågar vart fan han har lagt mina nycklar. Gissa vad han svarar??? -Dom ligger i min ficka!!! Idiot. Jag har alltså ingen nyckel för att låsa dörren utan får i ren panik leta efter en reservnyckel. Hittar en till dörren i gästrummet. Klättra över all bråte som ligger där för att ta mej ut. Fan! Ingen nyckel till garaget. Måste alltså ta den andra, dåliga, bilen som står på gatan och ser ut som en isbit. Vilken tur att det inte går att öppna förardörren, utan jag måste klättra in på passagerarsidan och över växelspaken för att starta!!! Sen över växelspaken, ut och skrapa ruthelvete som är minst lika isig på insidan så det hjälper föga. In i bilen, upp å hämta Linda och Molly sen upp på dagis och speeda tillbaka till jobbet. Då ringer G och säger: Ja, men nu börjar väl bilen bli varm?? Vad är det för jävla tröst? När jag VET att den andra, bra, bilen står i garaget och är jättevarm OCH isfri...


Ps. Det är ISKALLT på jobbet... Ds.

Ovido - Quiz & Flashcards