Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Hanna - 3 mars 2008 15:03

Jag vet inte om det är jag som är knäpp eller om den som gjort reklamen för jokk-lingon ALDRIG har varit i en bärskog och plockat lingon. För det gör man nämligen i en skog... Men en bärräfsa, bärmaskin, plockare eller vad fan man vill kalla det. Lingon plockar man INTE ett och ett och absolut inte ute på en myr. Hjortron plockar man däremot på en myr. Men jag kan inte påstå att jag någonsin sjunkit ner över huvudet i gyttja när jag plockat hjortron. Men man kanske gör det i Stockholmstrakten.. (Eftersom jag helt ovetandes om ursprung ANTAR att reklammakaren inte kommer från Norrland med en uppväxt av bärplockning utan helt enkelt är en stockholmare, och det närmsta denne kommit ÄKTA bär är via sylthyllan i affären.) Men som sagt, det är ju bara en teori jag har.

Ovido - Quiz & Flashcards