Alla inlägg den 29 december 2008

Av Hanna - 29 december 2008 20:30

Titta vad duktig Tyra är på att få vatten i ansiktet!!! Nu blir det nog inga problem att ta oss igenom duscharna på badhuset heller utan panikskrik...

Av Hanna - 29 december 2008 18:25

Tyra ligger inte på latsidan när det gäller träning minsann. Idag har hon hunnit med att både ligga på magen och sitta en stund med amningskudden runt sig. Men till slut sjönk hon ner i en mer behaglig ställning och där trivdes hon så hon satt så ett bra tag. När Rickard kom hem tränade hon lite på att stå också. (Medans Rickard höll i henne såklart..) Men hon ville inte riktigt spänna benen på en gång.

Av Hanna - 29 december 2008 17:42

Ja, när man fått till tvättmaskinen i lägenheten så är det faktiskt roligt att tvätta. Vi fick tvättmaskin av mamma och pappa i julklapp, men vårat golv lutar så mycket på toaletten så jag trodde inte vi skulle få till det så att maskinen står rakt. Men Rickard fixade det, så nu rör den sig inte en millimeter när den centrifugerar. Och jag har redan tvättat två omgångar. Hur underbart som helst.

Av Hanna - 29 december 2008 10:14

Jag längtar efter vardag. Jag vill ju naturligtvis att Rickard ska vara hemma så länge som möjligt, men nu längtar jag faktiskt efter att det ska bli vardag igen så vi kanske kan börja få till lite rutiner. Jag och Tyra har nyss klivit upp... Hon strulade igår kväll. (Förmodligen för att hon sov från fem till åtta...) Så det var inte så lätt att lägga henne. Hon skulle minsann inte sova utan satte igång med att kräkas en massa så vid tiotiden igår kväll stoppade vi henne i badet. Sen sov hon som en stock. Men jag och Rickard kom inte isäng förrens vid två, så jag är som sagt rätt så seg idag.

Ovido - Quiz & Flashcards