Alla inlägg den 28 december 2008

Av Hanna - 28 december 2008 12:04

Jag börjar vänja mig vid att ha Rickard hemma... Det är helt underbart att det finns någon annan hemma som underhåller Tyra så jag inte behöver tänka på vad hon gör hela tiden. Just nu håller vi på att testköra våran nya tvättmaskin. Helt underbart att slippa springa ner i källaren i det andra huset bara för att få rena kläder! Nu ska vi bara kontrollera att maskinen står rakt så är det bara att sätta igång med tvättningen sen. Ska bli skönt att slippa använda mysbyxor i slutet av veckan innan Rickard kommer hem och tvättar åt mig. (Jag tvingade han att tvätta eftersom det var han som sa att vi inte behövde någon tvättmaskin i lägenheten...)

Av Hanna - 28 december 2008 00:58

Jag tror det börjar bli dags att inreda Tyras rum och nu börjar jakten efter  roliga inredningssaker. Hon fick ju en jättesöt grön pall och en jättesöt rosa stol i doppresent så jag tror att det lilla bordet som jag har på balkongen ska målas vitt så kan hon ha det till. En annan sak som vi redan har är en stor gammal kista. Den ser ut som en skattkista. Och Annica och jag brukar prata om kistan eftersom vi båda tänker på tv-spelet Zelda, Occarina Of Time när vi ser den. Den tänkte jag att hon kan ha på sitt rum och ha leksaker i. Jag har även hittat en sänghimmel från systerlycklig.se som jag har tänkt sätta över en hög med kuddar så Tyra kanske kan sitta där när vi ska läsa sagor eller bara mysa. Jag måste bara övertala Rickard att hon behöver en sån och att det inte går lika bra att hänga upp ett lakan.

Såhär ser den ut:

Fast jag tror Tyra ska ha en i vitt...


Av Hanna - 28 december 2008 00:35

Vi har varit bortbjudna på middag ikväll hos Annica och Lars. Eller, jag tror Rickard sa: Jag har bjudit hem oss till Annica och Lars... Det var iaf. jättetrevligt och jag och Tyra har precis kommit hem. Hon sov bra i Alexanders säng och när hon vaknade till strax innan tolv bestämde vi att det nog var lika bra att åka hem så hon fick somna om i sin säng. Nu har hon ätit och jag tror att hon har somnat också. Rickard sa att han ville gå hem. Kände sig lite däst efter maten tror jag. Han blir ju lite knepig i magen efter all julmat och ikväll fick vi tacopaj som säkert också frestar på hans känsliga mage... (Det behövs ju inte så mycket för att Rickard ska bli knepig i magen.)

Ovido - Quiz & Flashcards