Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Hanna - 30 juli 2008 09:53

ja, då var den över.. Innan det knappt hunnit börja... Hade EN semesterdag inbokad i sommar och den använde jag till att ligga sjuk i en bil utan AC ner till Göteborg. Det va alltså i fredags som min semester inträffade. Gick hem från jobbet vid lunch i torsdags eftersom jag kände att jag inte alls var särskillt frisk. Ont i hela kroppen och halsen. Snorig och huvudvärk. Men det skulle nog behövas en hel del mer för att jag inte skulle ha följt till Göteborg. Fredagskvällen blev lugn och vi var ut ock käkade för att sedan återvända till hotellrummet. (Iaf. jag och Linda och Lindas bror). Rickard och Jonas kom senare. Så där lagom mysiga luktandes kebab och ville gosa... Lördagen inleddes med lite shopping. Vår tilldelade timme blev i slutändan bara två timmar och jag tycker vi lyckades rätt bra. Det var bara jag, Linda, Jonas, Ejvin och Lars som shoppade. Resten (förmodligen med Rickard i spetsen) befann sig på Liseberg för att kunna få ut max av åkbandet. (Dom gick inte pluss på Rickard i lördags...) Sen på kvällen var det dags för konsert. Maiden på Ullevi!!! Fan va häftigt. Hade sittplats den här gången och det va ju inte så dumt. Hade nog inte orkat stå hela tiden. Sen var det rätt häftigt att sitta längst upp på läktaren och se hela Ullevi. Spelningen va grym. Helt i världsklass. Efter ungefär halva tiden hade nog chocken lagt sej för Liten och h*n började sparka i takt. Hann även med att träffa Sandra efter konserten. Det va ju ett tag sin jag träffade henne. Synd bara att det blev så lite tid. Inte lätt att organisera alla när man är 13 pers. som ska ta sig hit och dit i Göteborg.


På lördagkväll kom vi på att vi kanske skulle förlänga söndagens hemväg via Mantorp, eftersom det skulle vara dragraceing final där. Så istället för att ställa in GPS:en på härjedalen styrde vi mot Mantorp på söndag morgon. (Efter att ha försovit oss i en och en halv timme..)


Skapligt drag i Mantorp... Varje gång bilarna drog förbi (det låter ganska högt..) så drog magen ihop sej. Vet inte om det var av glädje eller rädsla, men det va inte så jätteskönt... Sen fortsatte resan (utan AC) hemåt. Väl hemma stöp jag i säng och har varit sjuk sedan dess. Hemma från jobbet måndag och igår, men idag kända jag att jag nog kan sitta här lika gärna som att jag sitter hemma och tycker synd om mej själv.



(Bilder kommer när jag hittat sladden till kameran...)

Ovido - Quiz & Flashcards