Alla inlägg den 14 april 2008

Av Hanna - 14 april 2008 21:58

Ingen volleyboll idag heller...



Taket är målat i köket men ska förmodligen målas en gång till. Medans G jagade runt i hela köket med en roller mot taket passade jag på att skruva loss alla handtag på skåpluckorna och lådorna. Jag och G inledde en smått meningslös disskussion när jag insåg att jag inte kunde få loss en skruv. Skruvmejseln halkade ur spåret eftersom jag inte orkade trycka tillräckligt hårt. Men i stället för att säga det korrekta, att jag behövde hjälp för att inte förstöra spåret på skruvskallen, råkade jag säga att jag behövde hjälp för att jag inte skulle förstöra gängorna. Nu fattade ju min snabbtänkta sambo exakt vad jag menade även om jag sa fel, men var ändå tvungen att kommentera att det inte heter gängor utan spår och att jag inte kunde säga så dumma saker när jag menade nått helt annat. Spelar det nån roll vad jag säger när han vet exakt vad jag menar? Det känns nästan lite som att vi tjejer har dispens att säga insektsnyckel fast det heter insexnyckel. Om den man pratar med förstår direkt vad man menar, har det verkligen så stor betydelse vad man säger?

Ovido - Quiz & Flashcards